Wanneer je iets post op Instagram heb je standaard de “Add Location” optie. Op deze manier kan je “inchecken” zoals op Facebook.
Op instagram kan je kiezen uit nabijgelegen locaties gebaseerd op hun GPS locatie, of je kan het intypen om je locatie op te zoeken.
Wanneer een locatie toegevoegd is op Instagram, ziet de post er uiteindelijk zo uit:
Wat zijn de voordelen van de “location tag”?
Tegenwoordig gebruiken mensen Instagram ook als een soort Google, om lokale zaken op te zoeken.
Voorbeeld:
Dus als je een business hebt is het heel belangrijk om je locatie eerst aan te maken in Facebook, zodat je de locatietag kan gebruiken bij alle posts op Instagram.
Waarom? Omdat posts met Locatietag resulteert in 79% hogere engagement score dan posts zonder locatietag.
En waarom nog?
Wanneer Instagram gebruikers op jouw locatie tikken krijgen ze niet alleen jouw posts te zien maar ook die van jouw klanten. Wat de branding, community en geloofwaardigheid van jouw business naar boven brengt.
Daarnaast kan jij de UGC (user-generated content ) of in mensentaal de foto’s van jouw klanten ;-) ook gebruiken (mits toestemming) op jouw social media kanalen. Niet onbelangrijk, meer te weten komen over jouw ideale klant!
So win win!
Naast de posts op de Instagram feed, kan je ook locatie stickers gebruiken op Instagram stories.
Wat zijn de voordelen?
Wanneer je hier op klikt, ga je onmiddellijk naar de zoekresultaten van deze plaats/zaak. Op deze manier kan de Instagram gebruiker alle posts waarin jouw locatie getagd is bekijken. (zie bovenstaand voorbeeld)
Dit geeft je weer een opportuniteit op Instagram om potentiele volgers om te zetten in nieuwe klanten.
Graag meer tips? volg Social Push dan zeker op Instagram door hier te klikken en blijf op de hoogte van nieuwe tips en trends op Social Media.