Werken met SOCIAL PUSH? This is how it works.

Social media manager /  beheer we horen en zien het regelmatig verschijnen maar wat doen deze mensen nu juist?

 

Wel heel concreet een social media manager beheert de social media kanalen van een derde. 

We maakten een beknopt stappenplan van hoe de samenwerking met een Social media manager zoals SOCIAL PUSH er uit ziet. 

1.    intake: niemand weet meer over je eigen zaak dan jijzelf, we horen graag wat jouw doelen zijn en bekijken samen de mogelijkheden. 

 

2.    Analyse: Nu ik me een beeld kan vormen van de persoon achter het geheel. Weet ik welke stijl en visie we moeten overbrengen. De huidige social media kanalen worden geannaliseerd en geoptimaliseerd. 

 

3.    Bepalen van de customer avatar:  Op basis van ons gesprek en analyse bepalen we je doelgroep. 

  

4.    Social media strategie: De social media kanalen zijn geoptimaliseerd, we hebben een visie en we weten wie je doelgroep is. We maken aan de hand van deze kennis een social media strategie op. 

 

5.    Content creatie: We gaan aan de slag met beelden, deze worden gemaakt of verzameld en verwerkt in de social media planning. Regelmatige en aangename content zorgt voor engagement en een groeiend bereik. De content moet relevant zijn voor het merk meer ook voor de volger.

 

6.    SOCIAL MEDIA PLAN: We hebben de content met juiste copy en weten in welke context we deze willen plaatsen. Alles wordt ingepland en wordt na goedkeuring gepubliceerd. 

 

7. COMMUNITY MANAGMENT: We engageren met jouw volgers door te liken en gepast te reageren op posts. We beantwoorden ook vragen en comments van volgers. Dit alles met als doel om een positieve band te scheppen met de potentiële klanten en "on top of mind" te blijven bij jouw volgers. 

 

8.    RAPORTEREN: Op het einde van de maand krijg je een rapport met de resultaten van de strategie. 

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0